Pages

Saturday 15 October 2011

Tarik Menarik Jodoh, boleh?





Taken from my friend's wall which was taken from shared file as well


ha ambek kau besau gabak aku post. ok, as read from the comments in the fb wall, this prayer's claimed to be from doa in dato' harun din's book. as i dont have the opportunity to get in touch wth the actual piece, so lets just accept this one. ah nk caye gak xkireee. ni plak versi feminine pinkish gitew

Doa Bertemu Jodoh Untuk Kaum Wanita

PLUS, we can combine this wth several Quranic verses which i got from dr.bahyah not long time ago dr rancangan bak kta Sepah 'MANISNYA KURMA ITU (haisyh awatla hampa pecah sepah oii)
btw, the ayahs, which should be recited every time after daily prayers are:

1) Surah Yusuf : 4 

Khasiat lain bagi ayat ni =
-- If consistently mengamalkan ayat diatas 33x after EVERY daily prayers, aura diri akan terserlah setiap hari dan masyarakat sekeliling akan menghormati dan mengasihani kita, InsyaAllah
-- bley try jugak --> baca pd semangkuk/segelas air, then sapu kt muka. InsyaAllah doa dimakbulkan

2) Surah al-Anbiya' : 89



"Dan (ingatlah kisah) Zakaria, tatkala ia menyeru Tuhannya: “Ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik."

--- Better yet to extend the above doa with this one:

"ya Allah...cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat kelak.
dengarkanlah rintihan hamba-Mu yng dhaif ini
jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia mahupun di akhirat kelak. sebab itu menjuruskan aku ke arah kemungkaran.
maka, kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai
dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh"

 3) Surah al Qisas : 24

A024

"maka Musa pun memberi minum kpd binatang2 ternakan mereka, kemudian baginda pergi ke tempat teduh lalu berdoa: Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kpd sebarang pemberian rezeki yang Engkau berikan"


Kalau dr ustzh bahyah tiga ayat tu je. tambahan bwh ni sbb byk gak site yg mentioned these ayah(s?):

4. Surah Taaha : 131 - 132


“Janganlah pandangan mata kamu terpesona melihat perhiasan kehidupan (yang Kami beri kepada orang2 kafir) yang menjadi ujian padanya. Dan rezeki kurniaan daripada tuhanmu (Allah) itulah lebih baik dan kekal (balasan Syurga)."
"Dan perintahkanlah ahli keluargamu seta umatmu mengerjakan solat, dan hendaklah tekun sabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki darimu, bahkan Kamilah yang mengurniakan rezeki kepadamu. dan ingatlah kesudahan yang baik itu adalah bagi mereka yang bertaqwa”

kelebihan lain ayat ni:
Rasulullah perintahkan keluarganya membaca ayat ini ketika berdepan kesempitan rezeki. InsyaAllah pengamal akan mendapat rezeki yang luas dan 'low profile' <-- taken bulat2 from the source. maybe it's implied to rezeki kecik2 tp mencurah2.

5. Surah Taubah : 128 - 129

kelebihan lain:-
baca 7 kali setiap selesai solat fardhu dgn tertib selama-lamanya, maka yang lemah menjadi kuat, jika hina menjadi mulia, jika kalah menjadi menang, jika sempit menjadi lapang rezekinya, ketika susah menjadi gembira, ketika miskin menjadi kaya dan apabila mempunyai hutang dapat membayarnya.

6. Surah an-An'am : 103

7. Surah Yaasin : 72

" Dan Kami tundukkan haiwan-haiwan itu utk mereka, maka sebahagiannya menjadi tunggangan mereka dan sebahagiannya mereka makan"

last but not least (like seriously)

8. Surah al-An'am : 83 -88

sbb yg ni pnjng, so the translation tu selak sndr

extras:
amalan bwh ni telah selamat di copy paste. sbb mls so ubah kaler background je tanpa carik arabic tranliteration. alah mau seribu daya kan ko cr la sndr

>>> Membaca selawat Nabi Muhammad s.a.w. Hendaklah dibaca paling minimum 1000 kali dalam sehari semalam. InsyaAllah doa anda akan termakbul oleh Allah SWT.
"Allahumma shalli wasallim ëalaa sayyidinaa Muhammad. Waíalaa aali sayyidinaa Muhammad.”
"Ya Allah, semoga kesejahteraan dan keselamatan tercurah kepada junjungan Nabi Muhammad saw., dan segenap keluarga beliau".

>>> Doa bagi mendapat bakal isteri yang baik –  surah al-Furqan : 74
“Ya Tuhan kami, anugerahlah kami, isteri kami dan keturunan kami, sebagai penyayang hati kami, dan jadikan kami imam bagi orang-orang yang bertakwa (Muttaqin)”
>>> Membaca Surah Yusuf pada sebekas air yang bersih sebanyak 3 kali pada malam Jumaat. Gunakan air itu untuk mandi pada tiga pagi berturut-turut dan diminum 7 kali setiap hari selama tiga hari berturut-turut. InsyaAllah doa akan dimakbulkan.
>>> Amalkan membaca surah Yassin pada setiap malam. Sebelum membaca, niatkan di dalam hati supaya Allah SWT menyegerakan jodoh, memberikan jodoh yang terbaik dan beriman untuk anda.
>>> Surah al-Fatihah juga mengandungi banyak faedah dan keberkatan jika sentiasa diamalkan. Amalkan membaca surah ini sebanyak yang mungkin sambil berniat diberikan jodoh yang baik dan beriman kepada Allah SWT.

~~phew~~
lame kowt wat research google blog hopping bagai demi mngumpul tips2 neh. smpt la entri ni menjeruk sebulan. tp xpa. nak kawen pny pasai. tp tu ah kdg2 tringin mau mnikah kdg2 sonok idop bujang. the driving force tu tak trasa lg kot. but waitttttt....nati time gatai gila mghenyam teketaq nkkawen nati jes refer cni ja xyah susah2 cr dh. 

(ye ker xde force tu Misz Rubz...)



ah bia aa... mmg aku ske be in denial pon. sibokk jek


sources: mdm cupid, Semanis Kurma, bro naim,

3 comments:

Arra Karim said...

Weiii...cool lahhhh..dasyat research ko...anyhow, thanks a bunch :D

Misz Rubz said...

u're welc! now tinggal nk amal je. bkn sng nk istiqamah ni. huhu

Anonymous said...

Hebatla ...tq semoga dapat pahala share ilmu bermanfaat amin...