Pages

Sunday 8 April 2012

kalau dah tiap kali

adala sorang mak mentua kepada mak sedara aku ni. pakai tudung labuh. peramah. rajin. mak sedara aku yg aku rapat tu pon mmg senang dgn mak mentua dia nih. tapi makcik ni (or tok cik?) setiap kali jumpa aku mesti nk komen psl fizikal aku yg x mcm adik2 aku yg selim melim tuh. SETIAP KALI. kadang2 nada lawak. selalunya nada tulus dgn niat mengkomen. maka hari ini sebab telah fed up aku pon dgn pasifnya berkurang ajar membalas 'ye la dlm keluarga ni sapa lagi yg gemok mcm aku ni kn' (nota: 'mcm aku ni kn' ialah sayup kedengaran ketika retreat utk ambil kuih kt dapur. tapi still AKU ok)

uh oh...adakah itu statement yg hebat, mediocre atau lemah? tula sapa suruh mak aku xajar cara2 berkurang ajar secara berhemah, kn. aku dr dulu xpandai bab2 retaliate/membidas scr efektif ni. kalo bahas je msti aku yg sakit hati xdpt pangkah kata lawan. mgkn sbb tuh aku xamek law time mengaji dulu.

kembali ke studio, aku nakkkkkkkkkk sgt bagi ayat power spy makcik tuh stop harassing my weight. i already EMBRACE my condition tp it gets boring tau tak. n aku xrasa dia nk abstain from doing the same thing nxt time. habit la tu, kecualila tiba2 aku me'ngurus' which is lambat gila lagi la kowt.

anyways. what i want to say is people sometimes really know how to bug others' lives whether intentionally or not. in this case, the key is SETIAP KALI. mcm sorg kwn aku ni setiap kali jmp kwn2  dia yg single akan tanya 'ko bile nak kawen ni/ko bila lagi'. setiap kali main2/puji2 ngn baby dia akan cakap 'ha, boleh/layak dh tu'. samala mcm kwn aku yg sorg lagi, tiap kali famili gathering, anak buah dia (yg muda setahun je & baru pas kawen) akan tanya 'che' su mu bilo nok nikoh niiiiiiii...xsaba nok tggu/bakpo tggu lamo2nyaaaaa' . tak ke membunuh mood kalo camtu. dan kalo dah tiap kali kau dok ulang buat/cakap mende sama, mmg mengundang reaksi kurang ajarla kn

1 comment:

Humaira Bt. Raslie said...

saye paham perasaan anda. Sungguh paham!:) DOn't worry Ruby, i hv come to a point in life where i just don't care. and amazingly, it is after i stopped caring that my dieting and working out are finally showing some results:)